csupakreatív

csupakreatív

Nőnapra szeretettel...

2017. február 18. - CsupaKreatív

Talán kicsit furcsa, hogy nőként a Nőnapra készülök. Az igazság az, hogy van egy drága férjem, aki nem híve az élővirág-ajándékozásnak. Vágott virágot nem szeret venni, mert az úgyis elhervad. A cserepes virágok esetében pedig abból indul ki, hogy én képtelen vagyok a szobanövényeket pár hétnél tovább életben tartani, így vásárlás során látja a virág sanyarú sorsát. Szóval szereti az olyan ajándékokat, amelyek maradandók, ráadásul - nagy örömömre - az egyedi ajándékok kedvelői közé tartozik. Így hagyománnyá vált, hogy a Nőnap közeledtével elkezdem törni a fejem, hogy idén milyen virág készüljön a család nő tagjai számára. Szeretek új formákat, technikákat kipróbálni. Először textil tulipánokat varrtam, tavaly harisnya-orchideákat készítettem, az idei ajándék pedig mini krepp-rózsa box lesz. Íme a prototípus:

dsc02141.JPGdsc02139.JPG

Ha valaki kedvet kapott az elkészítéséhez, adok néhány ötletet. Amire szükséged lesz:

  • zöld és rózsaszín virágkrepp: ez nem az írószer boltokban kapható hagyományos olcsó krepp papír, hanem a virágkötők által használt, másképpen olasz krepp papír, amelyet elsősorban virágnagykereskedésekben érdemes keresni (ez a krepp papír vastagabb és egyik irányban "nyújtható")
  • hurkapálcika: a szárhoz
  • hobbiragasztó: a szirmok rögzítéséhez (a minta videóban csak dróttal kötözik a szirmokat, én ragasztottam is, így biztosan nem esnek szét a szirmok)
  • vékony drót
  • kartonpapír 
  • a mini doboz bevonásához tetszőlegesen használhatunk selyem vagy vászon anyagot, csomagolópapírt, de akár festhetjük vagy díszíthetjük szalvétatechnikával is
  • strasszok (elhagyható)
  • szatén szalag a rózsa gallérjához
  • száraz tűzőhab
  • ragasztópisztoly

A rózsát az alábbi szenzációs videó alapján készítettem.

 

Figyelj, hogy a szirmokat olyan irányban vágd ki, hogy azok széthúzhatók legyenek. A levelekre csak akkor van szükség, ha nem boxba tervezed tenni a rózsát, hanem hosszú szárat szeretnél neki.

Végül a box elkészítéséhez csak fel kell idéznünk, hogy általános iskolában hogyan készítettünk papírból kockát. Én vastag kartonpapírt használtam (egy kartondobozból vágtam ki) és ragasztópisztollyal ragasztottam össze egy "lyukas" kockává (segítségnek itt egy minta). Ebbe került egy 5*5*5 cm-es száraz oázis (tűzőhab) kocka, amelynek a közepébe szúrtam a rózsafejet. 

box_minta.jpg

Ezután pöttyös pamutvászonnal borítottam be, amelyet szintén ragasztópisztollyal rögzítettem. És már csak a Nőnapi virágunk díszítése van hátra. A díszítés ízlésre és egyénre szabott, használhatunk többféle szalagot, tollakat, csillámot, amit szeretnénk.

Jó kreatívkodást!

A bejegyzés trackback címe:

https://csupakreativ.blog.hu/api/trackback/id/tr112270736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása